Port Douglas

Po ponad dwóch tygodniach intensywnego zwiedzania, nadszedł wreszcie czas na zasłużony odpoczynek. Z serca Outbacku udaliśmy się do największego miasta na północy Queensland – Cairns. Stąd po wypożyczeniu auta pojechaliśmy 70 km dalej na północ, do jednego z najpopularniejszych kurortów w tym regionie i jednocześnie bazy wypadowej na rafę  – Port Douglas.

Znaleźliśmy się zatem w tym samym stanie, w którym mieszkamy – Queensland. Wróciliśmy jakby do punktu wyjścia, z tą jednak różnicą, że Port Douglas i Brisbane dzieli aż 1800 km (to tyle co np. z Warszawy do Nicei). Na upartego można by przejechać tę trasę autem, co zajęłoby nam ok. 20 godzin. Jednak z uwagi na ograniczony czas, jakim dysponowaliśmy, wybraliśmy najszybszy i najwygodniejszy środek lokomocji – samolot.

Port Douglas leży w samym sercu australijskich tropików. Jest tu jeszcze goręcej niż w Brisbane a wilgotność powietrza rzadko spada poniżej 90%. Ulewne deszcze są tu codziennością, zwłaszcza w samym środku australijskiego lata. Jednak nic nie było w stanie nas zrazić, gdy na horyzoncie kilka dni błogiego nicnierobienia – nareszcie! Plaża, taplanie się w Morzu Koralowym i basenie, leniuchowanie na leżaku z zimnym trunkiem w jednej ręce i dobrą książką w drugiej – po prostu relaks pełną gębą. Nie zapominając oczywiście o wizycie na największej rafie koralowej na świecie, bo przecież głównie po to tu przylecieliśmy!

Na eksplorację zaledwie wycinka rafy, wybraliśmy się na położoną nieopodal Port Douglas wyspę - Low Isles.

Wielka Rafa Koralowa zajmuje ogromny obszar Morza Koralowego i rozciąga się przez ponad 2000 km aż po południowe rejony stanu Queensland. Podziwiać ten cud natury można więc w wielu miejscach na wybrzeżu stanu Queensland, dzięki czemu ruch turystyczny na rafie rozkłada się równomiernie i nawet w szczycie sezonu nie ma tu dzikich tłumów. My na eksplorację zaledwie wycinka rafy, wybraliśmy się na położoną nieopodal Port Douglas wyspę – Low Isles. Dopłynięcie katamaranem na wyspę zajmuje 2 godziny w jedną stronę, w trakcie przepłynięcia warto zająć miejsce na górnym pokładzie i rozkoszować się pięknymi widokami.

Na samej wyspie istnieje możliwość dive’ingu – nurkowania z butlą, lub snorkelingu – leżenia na wodzie z maską i rurką, która umożliwia oddychanie. Dodatkowo można po prostu obejść wyspę dookoła i podziwiać lokalną przyrodę. Można tu zobaczyć niespotykane gatunki ptaków a przy odrobinie szczęścia (co nam się udało) spotkać także wielkie żółwie wodne, które podpływają do brzegu. Mnogość i piękno podwodnych stworzeń oraz roślin żyjących na terenie rafy robi niesamowite wrażenie! W wodach Morza Koralowego można spotkać wspomniane już żółwie, małe rekiny i całe ławice przeróżnych kolorowych rybek, np. tych znanych z filmu „Gdzie jest Nemo?”. Te podwodne piękne widoki nie mogą się znudzić! Wyprawa na Wielką Rafę Koralową, to absolutny punkt obowiązkowy każdego turysty odwiedzającego Australię.

I tak minęły nam pierwsze wakacje w Down Under. W zaledwie trzy tygodnie udało nam się odwiedzić obie wyspy Nowej Zelandii, Sydney, Outback i Wielką Rafę Koralową. Tak wiele, zważywszy na czas jakim dysponowaliśmy i jednocześnie tak niewiele, patrząc na wielkość tego gigantycznego kontynentu. Jedno wiemy na pewno, to nie koniec naszych wojaży po półkuli południowej.